Surat Kuasa Memungut Wang Awam Ap 69
2.4 penetapan kuasa dan tugas hanya boleh diturunkan oleh pegawai pengawal sahaja. Surat akuan sumpah (kehilangan resit / dokumen ) Memungut dengan sewajarnya segala wang awam yang patut diterima oleh atau di bawah arahan mereka, menyimpannya dengan selamat serta juga bertanggungjawab sekiranya akaun yang dikemukakan oleh mereka atau di bawah kuasa mereka didapati tidak betul. Kuasa ini diberi mulai 02.01.2011 sehingga 31.12.2011 3.
Kuasa yang diturunkan arahan perbendaharaan tarikh kuatkuasa tandatangan anggota yang diberi kuasa 1. Dan (iii) menerima, menyimpan, mengeluar, melupus, menghapus kira dan mengakaun aset awam (kecuali tanah dalam persekutuan dan negeri). Ap69 kebenaran bertulis untuk menerima wang. Surat kebenaran menerima wang awam, menulis dan menandatangan resit (ap 69 dan ap 70 (a) (iv)) saya sebagai pengetua/guru besar sk. Surat akuan sumpah (kehilangan resit / dokumen ) Tugas menerima wang kutipan nama pegawai jawatan tarikh kuat kuasa tandatangan pegawai pengawal/pegawai pemungut :
Surat Kuasa Memungut Wang Awam Ap 69. Pada zaman ini, di mana e-mel dan mesej teks telah pun mengambil alih trend menulis surat rasmi, tidak rasmi atau perniagaan, anda mungkin perlu mengetahui beberapa taktik yang berbeza untuk menulis surat. Ia semata-mata bergantung pada jenis surat bahawa kandungan yang ada untuk diletakkan atau diberi penekanan dalam perenggan utama surat itu.
Anda boleh memilih daripada pelbagai jenis surat untuk majlis yang berbeza.
Apabila ia berkaitan dengan pekerjaan, surat pelantikan, permohonan kerja, surat pengesahan kerja dan surat pemberhentian semuanya penting. Surat maaf, surat perpisahan, surat maaf, surat terima kasih, surat perpisahan dan surat simpati semuanya adalah cara rasmi untuk mengatakan perkara tidak rasmi.
Walaupun mereka tidak formal, adalah sangat penting untuk menulis mesej yang ingin anda sampaikan dengan cara yang jelas dan profesional. Kepada tulis ini, anda mungkin memerlukan sedikit bantuan daripada pakar. Tidak mengapa jika anda tidak mendapatnya dengan segera. Anda akan mempelajari asas-asas semasa anda menulis lebih banyak surat.
Terdapat banyak keperluan yang mesti dipenuhi semasa menulis surat dalam perubatan, pengesyoran, pengesahan dan kes perniagaan formal atau tidak formal. Tetapi, berikut adalah penerangan ringkas tentang cara dan petua semasa menulis sebarang bentuk surat.
Pertama, masukkan nama dan alamat anda, jika diperlukan di bahagian atas halaman surat.
Kedua, anda perlu menulis salam yang sesuai. Ini akan membolehkan anda memulakan surat dengan penekanan yang diperlukan pada subjeknya. Ini bermakna anda harus memberi tumpuan terutamanya pada perkara penting yang anda tulis surat itu, kecuali menulis surat tidak rasmi.
Anda juga perlu mempunyai kemahiran komunikasi yang sangat baik untuk menulis apa-apa jenis surat. Anda tidak akan salah menilai keupayaan jawatankuasa atau orang yang diberi kuasa untuk mengetahui kemahiran menulis anda. Teruskan usaha cemerlang anda, dan tulis dalam gaya yang sesuai dengan tujuan surat itu.
Anda boleh menggunakan surat untuk sebarang tujuan. Daripada mengucapkan maaf kepada rakan atas kesilapan kecil yang anda lakukan atau pun kerana membeli rumah. Ini adalah surat pujukan kecil daripada seseorang yang bekerja untuk isu dunia.